لیفت لثه با لیزر بهتر است یا جراحی

لیفت لثه با لیزر بهتر است یا جراحی؟

فاکتورهای متنوعی در جذابیت لبخند تاثیرگذار هستند. سلامت دندان‌ها و متناسب بودن خط لثه با دندان از مهم‌ترین عوامل موثر بر زیبایی لبخند شما به شمار می‌روند. به طور کلی تلاقی لثه و دندان‌ها خطی صاف بوده که در طول دندان‌ها وضعیت ثابت و متعادلی دارد؛ اما در برخی از افراد خط لثه از حالت معمول بالاتر یا پایین‌تر قرار گرفته که سبب کاهش اعتماد به نفس می‌شود. این ناهماهنگی یکی از دلایل روی آوردن افراد به عمل‌های جراحی برای لیفت لثه به شمار می‌رود. شاید شما نیز از این مشکلات رنج می‌برید و در یافتن پاسخ سوال لیفت لثه با لیزر بهتر است یا جراحی؛ دچار سردرگمی شده‌اید. برای دستیابی به پاسخ این سوال باید با هر دو روش اصلاح لثه، مزایا و معایب آن آشنا شوید سپس با کمک متخصص لثه بهترین روش را انتخاب کنید.

دلایل لیفت کردن لثه با استفاده از روش‌های مختلف

گاهی اوقات خط لثه در برخی از افراد هموار نبوده و باعث ایجاد ناهماهنگی و از بین رفتن زیبایی لبخند می‌شود. در این صورت افراد با استفاده از روش‌های مختلف درمانی، به اصلاح این مشکل روی می‌آورند. لبخند لثه‌ای، زیاد بودن بافت لثه، نمونه‌های متداول از ناهماهنگی خط لثه هستند.

در حالت اول یا لبخند لثه‌ای، هنگامی که افراد می‌خندند؛ لثه‌ها به نسبت دندان‌ها بیشتر نمایش داده می‌شوند. گاهی اوقات این موضوع یکی از دلایل کاهش اعتماد به نفس افراد بوده؛ بنابراین برای ایجاد هماهنگی و زیبایی بیشتر به انجام جراحی لثه با لیزر یا تیغ روی می‌آورند. در این شرایط انجام این عمل از نظر پزشکی ضرورتی ندارد.

در حالت دوم، افراد از میزان بیشتری از بافت لثه برخوردار هستند. دلایل مختلفی مانند عوامل ژنتیکی در زیاد بودن این بافت تاثیر می‌گذارند. در این شرایط احتمال ابتلا به بیماری‌های لثه‌ای افزایش پیدا کرده و متخصص لثه با توجه به مشاهدات خود به افراد توصیه می‌کنند تا با استفاده از لیفت لثه با تیغ جراحی یا لیزر لثه، این بافت اضافه را کاهش دهند.

اگر شما نیز از لبخند لثه ای و زیاد بودن بافت آن رنج می‌برید؛ باید با مشاوره یک متخصص نسبت به درمان آن اقدام کنید. گام بعدی در مسیر درمان شما تشخیص آن بوده که لیفت لثه با لیزر بهتر است یا جراحی؟

دلایل لیفت کردن لثه با استفاده از روش‌های مختلف

لیفت لثه با لیزر و مزایا آن

بهره‌گیری از لیزرها و تکنولوژی‌های جدید مسیر دستیابی به روش‌های درمانی بهتر را برای دندان پزشکان فراهم کرده است. لیفت لثه با لیزر یکی از روش‌های مدرن بوده که برای اصلاح طرح لبخند و ایجاد تناسب در لثه به کار می‌رود. در این روش از وسیله‌ای با سری نازک و نوکی بسیار حساس استفاده شده که به راحتی می‌تواند بافت لثه را بدون هیچ‌گونه آسیبی از بین ببرد.

در گام اول متخصص لثه قسمت‌های مورد نیاز را با استفاده از بی‌حسی‌های موضعی بی‌حس و آماده لیزر لثه می‌کنند. سپس با استفاده از لیزر، لثه را برای بالاتر بردن یا هماهنگی در یک خط برش می‌دهند.

فرایند لیزر لثه در راستای اصلاح خط لثه از مزایا فراوانی برخوردار است که برای یافتن پاسخ لیفت لثه با لیزر بهتر است یا جراحی؛ به شما کمک می‌کند. از این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کاهش عفونت‌های ناشی از لیفت لثه با لیزر
  • سرعت بالاتر فرایند در مقایسه با لیفت لثه با تیغ جراحی
  • کمتر بودن هزینه لیفت لثه با لیزر نسبت به جراحی
  • درد کمتر
  • عدم نیاز به مراقبت‌های‌ پس از عمل

لیفت لثه با جراحی و معایب آن

یکی دیگر از روش‌های سنتی برای از بین بردن بافت لثه و هماهنگ کردن خط لثه، لیفت لثه با تیغ جراحی است. در این روش پزشکان با استفاده از یک تیغ جراحی بسیار کوچک، بافت اضافه لثه را برش داده و طرح لبخند افراد را اصلاح می‌کنند. گاهی اوقات عمق بافت لثه بیش از حد معمول بوده و استفاده از لیزر لثه پاسخگو نیست؛ بنابراین متخصصان از تیغ جراحی نیز استفاده می‌کنند تا بافت بیشتری از بین ببرند. اما این روش از معایب مختلفی نیز برخوردار بوده که اطلاع آن برای تشخیص بهترین روش لیفت لثه ضروری است.

عمل لیفت لثه با استفاده از تیغ جراحی علاوه برای مزایا خود، از معایبی نیز برخوردار است. اگر شما ساکن شهر تهران هستید و قصد دارید با روش جراحی، لثه خود را اصلاح کنید؛ ضروری است که به بهترین متخصص لثه در تهران مراجعه کرده تا عوارض لیفت لثه با تیغ جراحی را کاهش دهد. از این معایب لیفت لثه با جراحی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • هزینه بیشتر
  • خونریزی بیشتر در مقایسه با لیزر لثه
  • مدت زمان بیشتر عمل جراحی
  • پروسه درمانی طولانی‌تر

لیفت لثه جراحی شود یا لیزر

بهترین روش لیفت لثه با لیزر و جراحی

اصلاح طرح لبخند یکی از متداول‌ترین خدمات ارائه شده در کلینیک‌های دندان‌پزشکی بوده یکی از دلایل موثر در آن عدم هماهنگی در خطی لثه به شمار می‌رود. برای از بین بردن بافث لثه از روش‌های مختلفی بهره‌ می‌گیرند. اگر شما نیز به دنبال از بین بردن لبخند لثه‌ای و بافت زیاد لثه خود هستید؛ حتما با این سوال رو به رو شده‌اید که لیفت لثه با لیزر بهتر است یا جراحی؟ متخصصان لثه با توجه به شرایط لثه‌ها، سلامت دندان‌ها، لثه و عوامل دیگر از میان این دو روش، بهترین گزینه ممکن را برای شما انتخاب می‌کنند؛ بنابراین ضروری است که در انتخاب متخصص خود دقت کرده تا از بهترین خدمات بهره‌مند شوید. دکتر ستاره هاشمی با سابقه‌ای درخشان در این زمینه به شما عزیزان کمک می‌کند تا زیبایی و جذابیت از دست رفته لبخند خود را به دست آورید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره توسط خانم دکتر ستاره هاشمی تنها کافی است با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

نتیجه لیفت لثه با لیزر بهتر است یا جراحی؟

دقت لیزر در لیفت لثه با لیزر بیشتر بوده و در هر دو روش شما برای همیشه زیبایی لثه‌ و لبخند خود را به دست می‌آورید.

آیا نتایج لیفت لثه با لیزر و جراحی دائمی هستند؟

بله. نتایج به دست آمده از هر دو روش دائمی خواهد بود.

برای مشاوره با ما شماره خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم