اصلاح طرح لبخند چیست

 اصلاح طرح لبخند چیست؟

داشتن یک لبخند زیبا خواست قلبی همه افراد است تا بتوانند با اعتماد به نفس بیش‌تری لبخند بزنند. اگر شما هم از فرم یا رنگ دندانتان راضی نیستید، ابتدا باید بدانید اصلاح طرح لبخند چیست و چگونه انجام می‌شود تا بتوانید با خیال راحت یکی از روش‌های طراحی لبخند را انتخاب کنید.

اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند، مجموعه‌ای از درمان‌های زیبایی است که در نهایت منجر به لبخندی زیبا و جذاب می‌شود. ممکن است قبل از درمان این سوال مطرح شود که اصلاح طرح لبخند چیست؟ فرایند اصلاح طرح لبخند، لثه‌های ناصاف و کج را اصلاح کرده و همچنین سایر مشکلات فک و دندان‌ها را برطرف می‌کند. همچنین از دیگر مزیت این روش می‌توان به تغییر طول، عرض، رنگ و شکل دندان‌ها و بخشیدن ظاهری شاداب و شفاف به لبخندتان اشاره کرد. یکی از مسائل مهم در این روش رویکرد درمانی صحیح و اصولی است که دندانپزشک متخصص زیبایی و پروتز با استفاده از مهارت خود، صورت و لبخندتان را آنالیز می‌کند و بر اساس شناختی که از ارتباط بین اجزای صورت دارد، بهترین طراحی را برایتان انجام می‌دهد.

مزایای اصلاح طرح لبخند

قطعا شما هم می‌خواهید بدانید که مزایای اصلاح طرح لبخند چیست؟ برای این سوال پاسخ‌های بسیاری وجود دارد.

  • اصلاح طرح لبخند باعث می‌شود تا دندان‌های شما سفیدتر و شاداب‌تر نشان داده شده و همین عامل سبب جوان‌تر شدن شما می‌شود.
  • با اصلاح طرح لبخند می‌توان فرم لثه‌ها را تغییر داد و این طرح باعث بهبود ساختار کلی دهان و دندان می‌شود.
  • این روش باعث بهتر شدن فرم دندان‌ها و ایجاد دندان‌های صاف و یکدست می‌شود که در این صورت رسیدگی به دندان‎‌ها بسیار راحت‌تر است.
  • این روش در سلامتی و درمان بیماری‌های دهان و دندان نیز نقش به سزایی دارد و همچنین از ایجاد پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری می‌کند.
  • با انتخاب این روش اعتماد به نفستان در خندیدن چند برابر می‌شود.

انواع روش های اصلاح طرح لبخند

روش‌های مختلفی برای اصلاح طرح لبخند وجود دارد که با حتما به متخصص لثه در تهران برای انجام مراجعه کنید.

باندینگ دندان

باندینگ دندان یکی از روش‌های طرح لبخند است که در این رویکرد برای بهبود ظاهر خراشیده، ترک خورده و تغییر رنگ داده شده دندان به منظور زیبا شدن لبخند و دندان‌ها استفاده می‌شود. با روش باندینگ فضاهای خالی بین دندان‌ها پر شده و می‌توان در اندازه و شکل دندان تغییر ایجاد کرد. زمان کمی برای انجام باندینگ لازم است و در این روش از بهترین رنگ برای تطابق بهتر با دندان طبیعی استفاده می‌شود.

بلیچینگ یا سفید کردن دندان

قبل از انجام بلیچینگ باید بدانید اصلاح طرح لبخند چیست؟ و چگونه انجام می‌شود. در اصلاح طرح لبخند روشی وجود دارد به نام بلیچینگ یا سفید کردن دندان برای افرادی مناسب است که می‌خواهند در زمان کم دندان‌های سفیدی داشته باشند. این روش درمانی هم در خانه و دندانپزشکی قابل انجام است.

ونیر پرسلن یا لمینت دندان

ونیر پرسلن یا لمینت دندان نوعی روکش سرامیکی یا کامپوزیتی است که قبل از آن دندان‌های بدفرم، تراشیده شده و این روکش زیبا و سفیدرنگ روی آن گذاشته می‌شود. ونیر، خراشیدگی یا بد رنگی دندان به خوبی می‌پوشاند.

انواع روکش دندانی

ساخت روکش‌ها برای اصلاح طرح لبخند با استفاده از تکنولوژی بروز و روش‌های دیجیتالی انجام می‌گیرد. روکش زیرکونیا یکی از پرطرفدارترین نوع آن است که به جای فلزهای قدیمی به کار می‌رود. در یک جلسه و پس از قالب گیری، روکش انجام می‌گیرد.

اصلاح طرح لبخند لثه‌ ای با ارتودنسی

در طراحی لبخند برای اصلاح کجی دندان، عقب یا جلو رفتگی دندان‌ها از روش ارتودنسی استفاده می‌کنند. این روش کاملا درمانی بوده و هیچ‌گونه آسیب یا خراشیدگی در دندان‌هایتان بوجود نمی‌آید و فقط دندان‌ها مرتب می‌شوند.

پرکردگی به رنگ دندان

استفاده از پرکردگی با مواد همرنگ دندان بسیار جایگزین مناسبی برای روش‌های قدیمی با فلز است و با همان مواد کامپوزیتی دندان‌هایتان ترمیم می‌شود.

کاشت دندان یا ایمپلنت

در صورتی که دندان‌های خود را از دست داده‌اید بهترین روش برایتان ایمپلنت دندان است. چرا که این روش بسیار طبیعی و ایمن محسوب می‌شود.

عوارض اصلاح طرح لبخند

قبل از این‌که بدانید اصلاح طرح لبخند چیست؟ باید به عوارض آن توجه کرده و سپس این روش را انتخاب کنید. همانطور که می‌دانید این روش هم مانند سایر اقدامات دندانپزشکی عوارض خاص خودش را دارد. البته توجه داشته باشید که این عوارض کوتاه مدت و گذرا است. مثلا در روش ارتودنسی یک یا چند دندان کشیده می‌شود تا دندان‌ها یکدست شود. همچنین بعد از ایمپلنت، ممکن است احساس لق شدگی دندان را تجربه کنید. یکی دیگر از عوارض اصلاح طرح لبخند در بلیچینگ، کمی دندان‎هایتان تراش می‌خورد بنابراین استحکام دندان کاهش پیدا می‌کند.

اصلاح طرح لبخند با بوتاکس

خیلی از افراد زمانی که می‌خندند، لثه بالاییشان مشخص می‌شود این موضوع اعتماد به نفس را تحت تاثیر قرار داده و این دسته افراد از خندیدن در جلوی جمع خودداری می‌کنند. به این‌گونه لبخند، لبخند لثه ای گفته می‌شود. خوشبختانه امروزه می‌توان با استفاده از روش‌های غیر جراحی و تهاجمی این مشکل ر ا برطرف نمود. تنها با تزریق کمی از ماده بوتاکس برای کاهش انقباض عضلات بالای لب، می‌توانید تجربه یک لبخند زیبا و گیرا را داشته باشید. در نتیجه این تزریق، عضلات لب بالایتان ضعیف می‌شود و لب بالا، کم‌تر در اثر خندیدن بالا می‌رود. قبل از این اقدام باید بدانید اصلاح طرح لبخند چیست؟ آشنایی با اصلاح طرح لبخند به شما کمک می‌کند روش مناسب خود را انتخاب کنید.

چگونگی اصلاح طرح لبخند

قبل از این‌که دندانپزشک خود در مورد طراحی لبخند مشورت کنید، ابتدا بهتر است با روند انجام این روش آشنا شوید. در مرحله اول سلامت دهان و دندانتان بررسی می‌شود تا پزشک تشخیص دهد آیا شما برای این روش آماده هستید یا نه؟ در صورتی که مشکلاتی از قبیل عدم روی هم قرار گرفتن دندان یا بیماری لثه دارید، باید قبل از اصلاح طرح لبخند، آن‌ها را برطرف کنید. به این اقدامات بازسازی کامل دهانی گفته می‌شود. برای این بازسازی باید صبور باشید تا نتیجه رضایت بخش اصلاح طرح لبخند را مشاهده کنید. سپس برای قرار دادن روکش دندان‌هایتان، قالب گیری توسط مواد گچی انجام می‌شود. پس از این مرحله، روکش‌ها روی دندان تراش خورده قرار می‌گیرد.

اصلاح طرح لبخند، بهترین روش برای زیباتر شدن

امروزه با وجود تکنولوژی جدید، روش‌های زیبایی مانند اصلاح طرح لبخند بسیار رایج است. برای انتخاب این روش می‌بایست بدانید اصلاح طرح لبخند چیست؟ این روش شامل موارد مختلفی مانند ایمپلنت‌، ارتودنسی و لمینت می‌شود که از آن‌ها جهت زیبایی لبخند، اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها و در نتیجه جوان‌تر به نظر رسیدن افراد استفاده می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کلینیک دکتر ستاره هاشمی تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

چه روش هایی برای اصلاح طرح لبخند استفاده می شود؟

کامپوزیت و لمینت دو روش رایج برای اصلاح طرح هستند.

مزیت اصلاح طرح لبخند چیست؟

زیباتر شدن و جوان‌تر شدن و همچنین سفیدتر شدن دندان یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این روش است.

عوارض اصلاح طرح لبخند چیست؟

در صورتی که به متخصص مجرب مراجعه کنید، عوارض کوتاه مدت و گذرا خواهد بود.

برای مشاوره با ما شماره خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم