جراحی لثه با لیزر

جراحی‌های لثه شامل مجموعه‌ای از تکنیک‌های جراحی هستند که با هدف دستیابی به زیبایی بیشتر یا درمان بافت لثه انجام می‌شوند. جهت انجام عمل لثه نمی‌توان تنها یک روش را معرفی کرد. در واقع منظور استفاده از مجموعه از تکنیک‌های تخصصی جراحی است که برای بهبود وضعیت ظاهر و سلامتی لثه صورت می‌گیرد.

در جراحی لثه با لیزر سعی می‌شود با لیزر پرتوان، بافت‌های نرم و سخت مورد بررسی قرار گیرند. در جراحی لثه، میکروب‌های موجود با استفاده از لیزر از بین می روند. با انجام این جراحی شما دوباره به بافت‌های لثه اجازه بازسازی خواهید داد. به زبان ساده، لثه شما مجدد ترمیم خواهد شد.

جراحی لثه با لیزر

مزایای جراحی لثه با لیزر نسبت به روش های معمول

  • عدم وجود خونریزی در هنگام جراحی
  • عدم نیاز به مواد بی حسی (در بیش از 90 درصد موارد)
  • عدم نیاز به بخیه لثه به دلیل عدم شکافت لثه
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری های لثه
  • کاهش احتمال بروز عفونت لثه در آینده
  • روند درمان کوتاه تر نسبت به جراحی سنتی
  • عدم احساس درد در بیمار هنگام جراحی
  • نتیجه بهتر به دلیل دقت بالاتر

هزینه جراحی لثه با لیزر

قیمت عمل لثه با لیزر در کلینیک دکتر ستاره هاشمی به موارد مختلفی از جمله: نوع بیماری، مواد مورد استفاده، پزشک متخصص و … بستگی دارد. قیمت جراحی لثه با لیزر پس از معاینه مشخص خواهد شد. شما میتوانید از هزینه حدودی جراحی لثه با لیزر در سال 1402 با تماس با کارشناسان مجموعه دکتر ستاره هاشمی مطلع شوید.

هزینه جراحی لثه با لیزر

مراحل جراحی لثه با لیزر

تصویر برداری جهت تشخیص محل بیماری

تنظیم دمای لیزر با توجه به عمق محل درمان

از بین بردن میکروب های محل درمان با استفاده از لیزر توسط پریودنتیست

ضدعفونی کردن محیط دهان و دندان برای پیشگیری از بروز مجدد بیماری

پاکسازی عمقی و نهایی توسط لیزر

جراحی لثه با لیزر: درمانی یا زیبایی

عمل جراحی با لیزر لثه بیشتر جنبه درمانی دارد و برای رفع مشکلات و بیماری‌های مربوط به لثه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در شرایطی که فرد با عفونت و خونریزی، التهاب و ورم لثه مواجه شود ابتدا باید به پزشک مراجعه کرده و در صورت نیاز جراحی لثه با لیزر صورت بگیرد.

روش جراحی لثه با لیزر برای زیبایی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. افرادی که قصد دارند طرح لبخند زیباتری داشته باشند و جذاب‌تر به نظر برسند، می‌توانند بعد از مشورت موافقت پزشک از جراحی زیبایی لثه استفاده کنند. در این جراحی زیبایی پزشک یک جلسه مشاوره با شما خواهد داشت که در آن مشخص می‌شود جراحی لثه باید به چه شکل انجام شود. به طور کلی تغییر فرم لثه سبب برجستگی بیشتر دندان‌ها و جلوه زیباتر در هنگام لبخند زدن می‌شود.

جراحی لثه با لیزر درمانی و زیبایی

چرا کلینیک دکتر ستاره هاشمی

برش‌هایی دقیق و بدون خونریزی با لیزر

تشخیص پوسیدگی با استفاده از دستگاهVistaCam iX

کادر تخصصی دندانپزشکی کودکان

جراحی لثه در کلینیک دکتر ستاره هاشمی

مراقبت های بعد از جراحی لثه با لیزر

مراقبت بعد از جراحی لثه با لیزر
  • مصرف داروها برای بهبود طبق تجویز پزشک
  • اجتناب از خوردن و نوشیدن مواد غذایی ترش
  • استراحت مطلق تا 24 ساعت بعد از عمل جراحی
  • عدم پرتاب آب دهان با سرعت زیاد پس از مسواک زدن
  • عدم مصرف دخانیات پس تا چند روز
  • استفاده از مواد غذایی مایع و خنک تا 24 ساعت پس از عمل جراحی
  • استفاده از سمتی از دهان که مورد جراحی قرار نگرفته هنگام جویدن مواد غذایی
  • حفظ بهداشت دهان برای جلوگیری از بروز بیماری های مجدد

سوالات متداول

باید به این نکته توجه داشته باشید که فرایند بازسازی لثه کمی زمان بر است. پس در روند بهبودی بهتر است توصیه‌هایی که دکتر به شما می‌گوید را با دقت انجام دهید تا روند بهبودی سرعت بگیرد. همچنین با دفع میکروب‌ها، آلودگی‌ها و عفونت‌های لثه، از ابتلا به بیماری‌های لثه پیشگیری می‌شود.

بسته به نوع عمل عوارض زیر میتواند در برخی از موارد از جمله عفوت لثه، زخم لثه، تب، تغییر رنگ بافت، ورم صورت وجود داشته باشد.

یکی از تفاوت‌های اصلی جراحی لیزر لثه در مقایسه با روش معمولی سرعت بالاتر آن در اجرای عمل ست. همان‌طور که گفته شد؛ جراحی با استفاده از لیزر مدت زمان کمتری به طول می‌انجامد و سریع تر نتیجه می دهد. همچنین جراحی لثه با استفاده از لیزر کم خطر‌تر از روش معمولی است و احتمال به خطر افتادن سلامتی بیمار و بروز بیماری‌های بعد از عمل، تقریبا به صفر می‌رسد. علاوه بر این عوارض جانبی جراحی لثه با لیزر نیز بسیار کمتر از روش معمولی جراحی لثه است.

درمان لثه با لیزر برای افزایش کیفیت عمل و کاهش درد انجام می‌شود. در بیشتر موارد این عمل بدون درد است و در مواردی که دردناک باشد، پیش از عمل از بی حسی اسفتاده می شود.

با توجه به نوع جراحی گاهی لازم است برای پیشگیری از خونریزی و مسدود کردن نقاط جراحی، از بخیه استفاده شود. در این صورت برای نگه داشتن بافت لثه در جای خود، دندان‌پزشک از بخیه‌های قابل جذب کمک می‌گیرد.

از خوردن و آشامیدن مواد غذایی که باعث تحریک لثه می شود از جمله: مواد غذایی سفت، ترد، ترش، داغ و یخ خودداری نمایید.

در موارد مختلف، دوره بهبود متفاوت است اما به طور معمول یک هفته زمان خواهد برد.

پس از جراحی لثه، به توصیه پزشک، یک الی دو روز و گاهی حتی بیشتر از مسواک زدن خودداری کنید. پس از آن نیز از مسواک‌های مخصوص و نرم برای شستشوی دهان و دندان کمک بگیرید. با این حال اگر خونریزی غیر طبیعی داشتید، باید سریعاً به دندان‌پزشک خود مراجعه کنید.

به‌طور کلی تمامی درمان‌های تخصصی لثه توسط متخصص پریو یا همان لثه انجام می‌شود. پریودنتیست متخصصی است که پس از گذراندن دوره عمومی دندانپزشکی، ۳ یا ۴ سال به صورت تخصصی و حرفه‌ای مباحث مربوط به لثه را پشت سر می‌گذارد.

به دلیل این که عمل لثه با لیزر، عمل زیبایی به حساب می آید، هزینه آن تقریبا زیاد است. از آنجا که در برخی موارد، جراحی لثه با لیزر جهت درمان بیماری‌های دهان و دندان است، برخی بیمه ها هزینه آن را پوشش می دهند.

لیزر، قدرت و طول موج مخصوص خود دارد که در مراحل مختلف درمان استفاده می‌شود. اگر لیزر با طول موج و توان مناسب و توسط متخصص خوب استفاده شود، احتمال آسیب آن بسیار ناچیز خواهد بود.

[ratemypost]

نظرات مراجعه کنندگان

جردن.نبش چهار راه جهان‌ کودک(ضلع شمال غربی) پلاک۶۶ طبقه سوم واحد
درصورت استفاده از خودروی شخصی:
جهت پارک خودرو از پارکینگ پارک آب و آتش واقع در ضلع جنوب شرقی چهارراه جهان کودک (بزرگراه حقانی به سمت جنوب) استفاده نمایید.
درصورت استفاده از مترو:
در ایستگاه متروی میرداماد پیاده شده و در ایستگاه تاکسی از خط میدان ونک استفاده کنید.
برای مسیریابی آسان تر ازQRکد زیر استفاده کنید
[kaya_qrcode title_align="alignnone" content="https://goo.gl/maps/knNHCzCeNRsJKB238" ecclevel="L" align="alignnone"]
درخواست مشاوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم در خواست مشاوره

انجام معاینه رایگان در صورت نوبت گیری آنلاین

برای مشاوره با ما شماره خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم