ایمپلنت یک روزه در تهران با دکتر هاشمی

فهرست مطالب

ایمپلنت یک روزه یک روش کاربردی برای افراد دارای کمبود زمان می باشد که امروزه به دست پزشکان و متخصصان انجام می شود. البته باید گفت زمانی که ایمپلنت در استخوان فک کاشته می شود بهتر است مدت زمانی را به جوش خوردن آن اختصاص داد. اما با این حال ایمپلنت های یک روزه توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است ، چرا که بسیاری از افراد به دلیل طولانی بودن روند درمانی و کاشت ایمپلنت های معمولی از انجام آن صرف نظر می کنند و ترجیح می دهند پروسه درمانی آن ها در زمان کوتاهی انجام شود.

ایمپلنت یک روزه در تهران

ایمپلنت یک روزه در تهران با دکتر هاشمی

ایمپلنت دندان با عکسبرداری از دهان شروع می شود تا دندانپزشک خوب در تهران دکتر ستاره هاشمی از وضعیت فک و دندان ها کاملا مطلع شود. سپس پیچ های ایمپلنت در استخوان فک قرار داده می شود و در همان روز روکش مخصوص دندان هر فرد نیز گذاشته می شود.

✔️ به منظور انجام ایمپلنت یک روزه در جردن با دکتر هاشمی فرم تماس زیر را پر کنید. 

شرایط انجام ایمپلنت یک روزه چیست؟

اگر بخواهید از درمان ایمپلنت فوری استفاده کنید می‌ بایست شرایطی را داشته باشید که شامل مواردی همچون نکات زیر است:

  1. اگر یک یا چند دندان خود را به دلایل مختلف از دست داده‌ اید ایمپلنت های یک روزه یک درمان کاربردی و مؤثر برای شما خواهد بود. حتی اگر همه دندان‌های خود را از دست داده‌اید همچنان می‌توانید از درمان ایمپلنت یک روزه استفاده کنید.
  2. اگر تراکم استخوان کافی داشته باشید ایمپلنت یکی از درمان‌های موثر جهت جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته‌ی شما خواهد بود.
    اما اگر دندان پزشک تشخیص دهد تراکم استخوانتان برای دریافت درمان ایمپلنت کافی نیست لازم است قبل از جراحی ایمپلنت پیوند استخوان فک انجام دهید و پس از طی کردن دوره نقاهت پیوند استخوان فک اقدام به دریافت ایمپلنت یک روز کنید.
  3. برای دریافت ایمپلنت لازم است از سلامت دهان و دندان برخوردار باشید. اگر به بیماری‌های دهانی مانند التهاب لثه، عفونت لثه و … مبتلا هستید لازم است ابتدا به درمان آن مشکل بپردازید سپس جهت دریافت ایمپلنت یک روزه به دندان‌پزشک مراجعه کنید.
  4. اگر بیماری‌های زمینه‌ای دارید نمی‌توانید از درمان ایمپلنت استفاده کنید.
  5. در صورتی که دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی مصرف می‌کنید ایمپلنت دندان مشکل شما را برطرف نمی‌کند. زیرا بعد از گذشت مدتی کوتاه دندان‌ها و ایمپلنت‌تان دوباره آسیب می‌بینند مجبورید آنها را ترمیم کنید.

برای مشاوره ایمپلنت یک روزه در تهران می توانید به صورت حضوری به مطب دکتر هاشمی در تهران مراجعه کنید. 

آدرس مطب دکتر ستاره هاشمی : جردن ، نبش چهار راه جهان‌ کودک (ضلع شمال غربی) پلاک ۶۶ طبقه سوم واحد>

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان یک روزه

در صورتی که ایمپلنت دندان انجام دهید باید تمام مراقبت های بهداشتی مربوط به دهان را رعایت کنید تا از بیمارهای عفونی لثه و پوسیدگی دندان ها جلوگیری شود. متخصص ایمپلنت در تهران همیشه تاکید بر مراقبتهای پس از ایمپلنت دارند و توصیه می‌کنند بهداشت دهان و دندان باید بیشتر از قبل از انجام ایمپلنت رعایت شود.

پس از انجام جراحی کاشت ایمپلنت یک روزه دندان‌پزشک به شما تاریخ‌های معاینه ایمپلنت را اعلام می‌کند. لازم به ذکر است مراجعه به دندانپزشکی جهت معاینه ایمپلنت را جدی بگیرید. زیرا در صورت بروز مشکل دندان‌پزشک آن را شناسایی و به سرعت اقدام به درمان آن می‌کند.
پس از اتمام جراحی کاشت ایمپلنت های یک روزه از دندان‌پزشک خود بخواهید نحوه رعایت بهداشت دهان و دندان در دوره نقاهت را به شما بیاموزد و در دوره نقاهت آنها را با جدیت پیگیری کنید. در صورتی که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نکنید ممکن است دچار بیماری‌های لثه مانند التهاب لثه عفونت لثه و ‌… شوید.
از دندان‌پزشکتان بخواهید رژیم غذایی مناسب درمان ایمپلنت های یک روزه دندان را به شما بگوید تا ایمپلنت با موفقیت در دهان تثبیت شود.

ایمپلنت یک روزه برای چه کسانی مناسب است؟

۱- افرادی که دندان های فک جلو و فک عقب خود را از دست داده اند.
۲- افرادی که نمی توانند یا علاقه ای به گذاشتن دندان مصنوعی ندارند.
۳- ممکن است در کنار یک دندان طبیعی فاصله ای با دندان دیگر باشد .در این مواقع ایمپلنت گزینه ی ایده آلی است.

 ✔️برای مشاوره تخصصی ایمپلنت یک روزه با دکتر هاشمی فرم تماس زیر را پر کنید.

مزایا ایمپلنت در یک روز با دکتر ستاره هاشمی در تهران

ایمپلنت یک روزه در تهران دارای مزایایی می باشد که در ادامه شرح خواهیم داد:

زمان: در این روش در کمترین زمان پیچ در استخوان فک قرار میگیرد و سپس شروع به گذاشتن پیچ مخصوص می کنند .

آماده سازی سریع: در روش سنتی بعد از ۶ ماه ،روکش مخصوص روی دندان قرار می گیرد ولی در روش های جدید ، روکش همان لحظه انجام می شود . همچنین ممکن هست با یک هفته تاخیر روکش روی پایه ایمپلنت قرار گیرد.

ماندگاری: اگر مراقبت های پزشکی لازم برای دندان را پس گذاشتن ایمپلنت انجام دهیم قطعا ایمپلنت ها ماندگاری بسیار بالایی خواهند داشت.

رضایت بالا: در ایمپلنت یک روزه فقط یک روز زمان بیمار گرفته می شود و به همین دلیل است که این روش با استقبال بیشتری روبرو شده است.

شبیه سازی: کاشت فوری به لحاظ ظاهری با ایمپلنت چند مرحله ای تفاوتی ندارد و شبیه به دندان های طبیعی است.اما قطعا این روش معایبی هم دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

احساس درد: با پایان یافتن مراحل دندانپزشکی ، کم کم اثر بیحسی از بین می رود و بیمار احساس درد می کند. برای نصب پیچها در استخوان فک ، بی حسی با دوز بالایی استفاده می شود. اما پس از یک روز درد خودش را نشان می دهد و ممکن است این درد چند روزی نیز ادامه داشته باشد.

داشتن شرایط: همه افراد شرایط برای ایمپلنت در یک روز را ندارند و گاهی فرد شرایطی دارد که بهترین دندانپزشک تهران دکتر ستاره هاشمی اجازه ی ایمپلنت یکروزه را نمی دهد.چرا که فشار زیادی به استخوان های فک وارد می شود . استخوان فک باید تراکم مناسب داشته باشد و نکته مهم دیگر سلامت دهان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

تمرکز و مهارت پزشک: تخصص و مهارت دندانپزشک در انجام ایمپلنت بسیار اهمیت دارد . او باید تجربه و دانش کافی برای مدیریت و کنترل شرایط خاص را داشته باشد.

آلودگی لثه: لثه باید از هرگونه آلودگی دور باشد چرا که ممکن است ابزار و تجهیزات استفاده شده جهت عمل آلوده باشند و لثه را عفونی کنند.

ایملنت در یک روز تهران

 

 

کاشت ایمپلنت یک روزه چند ساعت طول می‌ کشد؟

مدت زمان کاشت ایمپلنت یک روزه کاملاً بستگی به شرایط بیمار دارد. از جمله فاکتورهای تعیین کننده مدت زمان کاشت ایمپلنت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشکلات لثه
  • عفونت‌های دندانی
  • محل قرارگیری ایمپلنت
  • تعداد ایمپلنت
  • بیماری‌های زمینه‌ای
  • سن بیمار

تفاوت ایمپلنت معمولی و ایمپلنت یک روزه چیست؟

در ایمپلنت یک روزه پایه ایمپلنت در استخوان قرار می‌گیرد. پس از آنکه پایه ایمپلنت درون استخوان قرار گرفت بعد از گذشت چند ماه روکش دندان روی پایه ایمپلنت نصب می‌شود. در طی مدت زمان استخوان رشد می‌کند و به پایه ایمپلنت جوش می‌خورد. پس از آنکه استخوان به پایه ایمپلنت خورد، روکش دندان می‌تواند فشار ناشی از جویدن غذا را تحمل کند. اما اگر پایه ایمپلنت به خوبی جوش نخورد ممکن است در هنگام جویدن غذا ایمپلنت جابجا شود.

اما در ایمپلنت های یک روزه از پایه ایمپلنت کوتاه‌تری استفاده می‌شود که فشار کمتری به استخوان وارد می‌کند. به همین دلیل دندان پزشک می‌تواند در همان جلسه روکش دندان را روی پایه ایمپلنت قرار دهد و نگرانی بابت حرکت ایمپلنت نداشته باشد. از آنجا که پایه ایمپلنت یک روزه نسبت به ایمپلنت معمولی کوتاه‌تر است در هنگام جویدن غذا نیز فشار کمتری به استخوان فک وارد می‌شود که باعث می‌شود ایمپلنت نیاز به جوش خوردن با استخوان فک را نداشته باشد.

در ایمپلنت یک روزه دندان از روکش موقتی استفاده می‌ شود یا دائمی؟

پس از کاشت پایه ایمپلنت دندان‌پزشک خوب در تهران دکتر ستاره هاشمی باید تصمیم بگیرد از روکش دائمی استفاده کند یا روکش موقتی. فاکتورهای زیادی هستند که تعیین می‌کند دندان‌پزشک از روکش موقتی استفاده کند یا روکش دائمی. این فاکتورها عبارت‌اند از:

  • تعداد ایمپلنت: اگر تعداد ایمپلنت زیاد باشد دندانپزشک ابتدا از روکش موقتی استفاده می‌کند و پس از مدتی آنها را برداشته و روکش‌های دائمی را روی پایه ایمپلنت قرار می‌دهد.
  • اندازه ایمپلنت: اگر اندازه پایه ایمپلنت بزرگ باشد دندان‌پزشک از همان ابتداهای روکش دائمی را روی پایه ایمپلنت قرار می‌دهد. اما اگر به دلیل شرایط بیمار از پایه‌های ایمپلنت کوچک استفاده شود، دندان‌پزشک ابتدا روکش‌های موقتی را روی پایه ایمپلنت قرار می‌دهد.
  • زبری سطح ایمپلنت: اگر سطح ایمپلنت زبر باشد دندان‌پزشک می‌تواند از همان ابتدا روکش‌های دائمی را روی پایه ایمپلنت قرار دهد.

نتیجه گیری

در این مقاله از سایت خانه دنتان ، سعی کردیم اطلاعات جامعی درباره ایمپلنت یک روزه ، مراحل انجام آن و شرایط افراد داوطلب برای انجام ایمپلنت را در اختیار مخاطبان عزیز قرار دهیم. همچنین به مبحث ایمپلنت های یک روزه پرداختیم و در این موضوع تمام نقاط قوت و ضعف نیز بررسی شد تا ابهامی برای شما باقی نماند.

دکتر ستاره هاشمی
دکتر ستاره هاشمی فوق تخصص جراحی فک و لثه، دارای بورد تخصصی، فلوشیپ لیزرهای دندانی از دانشگاه آخن. درمان بیماری های لثه به کمک لیزر، جراحی های افزایش طول تاج در نواحی زیبایی، جراحی ایمپلنت های دندانی، پیوند استخوان و جراحی سینوس توسط دکتر ستاره هاشمی انجام می شود.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
9 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ندا
ندا
2 سال قبل

با سلام میخواستم ببینم عمل ایمپلنت درد هم داره؟یا با بی حسی کامل انجام میشه؟و فرایند یک روزه ی آن چگونه است؟

DR Setareh Hashemi
DR Setareh Hashemi
2 سال قبل
پاسخ به  ندا

لطفا مقاله ی مربوط به ایمپلنت یکروزه را مطالعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر جهت راهنمایی با متخصصان ما در ارتباط باشید/

ثنا محمدی
ثنا محمدی
2 سال قبل

من از عوارضش میترسم و خب یک از دلالیل این ترس عدم آگاهی درسته ممنون میشم دقیق تر راهنمایی کنید.

leyla farhadi
leyla farhadi
2 سال قبل

من می ترسم ایمپلنت انجام بدم یه دندون مصنوعی دارم نمی دونم به جز ایمپلنت کار دیگه نمیشه کرد؟؟ مثلا روکش با دندونهای کناریش؟؟

kamali
kamali
3 سال قبل

ایمپلنت عوارض نداره ! پیش یه جراح ایمپلنت خوب انجام بدی اصلا مشکل نداره من همینجا پیش دکتر ستاره هاشمی انجام دادم واقعا راضیم.

DR Setareh Hashemi
DR Setareh Hashemi
2 سال قبل
پاسخ به  kamali

ممنون این نظر لطف شماست اعتماد شما سرمایه ی ماست.

نگار غریبی
نگار غریبی
2 سال قبل

آیا ایمپلنت دندان یا کاشت دندان بهترین جایگزین برای دندانی است که از دست داده ایم؟لطفا جواب بدین

DR Setareh Hashemi
DR Setareh Hashemi
2 سال قبل
پاسخ به  نگار غریبی

باید ابتدا معاینه شوید و براساس آن ما بهترین راه حل را پیشنهاد میکنیم و درصورت تمایل شما انجام میدهیم.

فهیمه کمال زاده
فهیمه کمال زاده
2 سال قبل

من از دندون درد کلا می ترسم یه مدت دندونام خیلی خراب شده بود پیش یه دکتر ستاره هاشمی اومدم برای درست کرد و بعد فهمیدم ترسم بیخور بود..

برای مشاوره با ما شماره خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم