ایمپلنت دندان

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

یکی از مواردی که باید طبق دستور دکتر متخصص انجام شود مراقبت های بعد از ایمپلنت است. چرا که در هنگام ایمپلنت گذاشتن فشار زیادی به استخوان فک وارد می‌شود. چون فشار زیادی به استخوان‌های فک وارد می‌شود برای همین ممکن است که چند روزی شما درد یا مشکلاتی دیگر داشته باشید. برای همین بهتر است طبق آن چیزی که متخصص برای مراقبت ها مشخص می کند انجام دهید. چرا که این مراقبت‌ها برای تقویت ایمپلنت نیز مناسب است و منجر به اصلاح طرح لبخند نیز می شود.

مراقبت‌های لازم برای ایمپلنت باید بین 21 روز الی 30 روز را طی شود. چون ایمپلنت گذاشته شده ، جایگزین دندان طبیعی از بین رفته خواهد بود. البته که باید گفت این دوره نیاز به مراقبت های بیشتری در کوتاه‌مدت می‌باشد. در ضمن باید گفت شما باید به طور دائمی نیز این مراقبت‌ها را داشته باشید. شاید بپرسید دلیل اهمیت بالای این مراقبت‌ها برای چیست؟ در پاسخ می گوئیم که شما با ایمپلنت گذاشته شده قرار است که به‌عنوان دندان از آن استفاده کنید. حال این دندان ممکن است دوباره آسیب ببینید برای همین این مراقبت‌ها را انجام می‌دهند تا دیگر نیاز به ترمیم ایمپلنت گذاشته شده نباشد. در ادامه مراقبت‌های کوتاه‌مدت و دائمی را شرح خواهیم داد تا شما با این مراقبت‌ها آشنا باشید و سعی کنید این نکات را رعایت کنید.

مراقبت‌های کوتاه‌مدت

شما بعد از اینکه متخصص ایمپلنت در تهران ، ایمپلنت را قرار داد حال باید مراقبت‌های لازم را برای شما توضیح دهیم تا شما بدون مشکلی این دوره مراقبتی را طی کنید. شما باید چند روز ابتدایی باید استراحت مطلق انجام دهید همان گونه که آنفولانزا می‌گیرید مراقبت می‌کنید حال باید همانند آن مراقبت کنید.

یخ

معمولاً بعد از قراردادن ایمپلنت، محل انجام عمل ممکن است که متورم شود. برای همین بهتر است که شما در آن محل یخ بگذارید. شما این کار را در 24 الی 48 ساعت به‌صورت منظم انجام دهید. مدت زمانی که یخ را قرار می‌دهید بهتر است بین 7 الی 10 دقیقه باشد.

آنتی‌بیوتیک‌ها

چون دکتر متخصص عمل را انجام داده است و شرایط را می‌داند باید طبق تجویز او پیش بروید. معمولاً آنتی‌بیوتیک‌ها را برای کاهش درد فقط تجویز می شوند.

نکته: از مصرف آنتی بیوتیک ها بدون تجویز دکتر متخصص خودداری شود.آنتی بیوتیک ها معمولا عوارض بالایی برای مصرف کننده دارند.

وسایل نوک‌تیز

ممکن است شما احساس کنید چیزی بین دندان‌های شما قرار گرفته است. از واردکردن وسایل نوک‌تیز مثل خلال دندان و غیره خودداری کنید. چرا که ممکن است که شما با واردکردن وسایل نوک تیز به ایمپلنت گذاشته شده آسیب وارد کنید. به‌هیچ‌ وجه از وسایل نوک تیز استفاده نکنید.

ضربه‌زدن

از زمانی که ایمپلنت قرار می‌دهید به‌هیچ‌عنوان ضربه‌ای به فک یا استخوان‌های فک وارد نکنید. چرا که باعث التهاب و خونریزی می‌شود. اگر ضربه‌ای وارد شد حتماً ب دکتر خود مراجعه کنید تا سریعاً بتواند از اتفاقات ناشی از آن جلوگیری کند. سعی کنید در این دوران از فعالیت‌های ورزشی خود را کاهش بدهید.

مواد غذایی

سعی کنید اگر می‌خواهید نوشیدنی استفاده کنید از آب، آب‌میوه و یخ‌دربهشت استفاده کنید. این نوشیدنی‌ها برای دندان ایمپلنت شده مناسب می باشند. اگر هم می‌خواهید غذایی مصرف کنید سعی کنید از غذاهایی استفاده کنید که نرم و زیاد جویدنی نیستند استفاده شود. تا فشار زیادی به ایمپلنت‌های گذاشته شده، وارد نشود.

درست کردن ایمپلنت دندان

مراقبت‌های دائمی

حال که با مهم‌ترین مراقبت های بعد از ایمپلنت در کوتاه مدت آشنا شدید بهتر است با مراقبت‌های دائمی آن نیز آشنا شوید.

مسواک زدن

سعی کنید در دو نوبت مسواک بزنید. البته باید به روش صحیح و درست انجام شود. تا ایمپلنت‌های گذاشته شده دچار التهاب نشوند.

نخ دندان

معمولاً از نخ دندان به‌عنوان مکمل مسواک نام می‌برند. برای همین بهتر است به طور صحیح نخ دندان را بکشید تا به دندان ها آسیبی وارد نشود.

بهداشت دهان

سعی کنید بهداشت دهان را خود را رعایت کنید. عدم رعایت آن موجب آسیب‌دیدن لثه یا خود ایمپلنت نیز می شود. برای همین برای بهداشت دهان خود وقت بگذارید. سعی کنید از کارهایی که باعث آسیب دیدن می شود جلوگیری کنید.

چکاپ منظم

به‌صورت دوره‌ای به دندانپزشک خود مراجعه کنید. بهتر است هر 3 ماه انجام شود درصورتی‌که نمی‌توانید، 6 ماه این چکاپ‌ها را انجام دهید. دلیل اهمیت آن این می‌باشد که اگر ایمپلنت مشکلی پیدا کرده باشد متخصص می‌تواند در کمترین زمان ممکن آن را درمان کند.

 

اگر شما این مراقبت‌ها را کامل انجام دهید چه در کوتاه‌مدت و در ادامه بلندمدت ایمپلنت شما هیچ‌وقت مشکلی نخواهید داشت. در این مقاله از سایت دکتر ستاره هاشمی به طور کامل مهم‌ترین نکات در مورد مراقبت‌های اولیه گفتیم تا شما بدانید باید چه‌کارهایی انجام دهید. در ادامه نیز در مورد مراقبت‌های بلندمدت نیز گفتیم تا شما در ادامه راه نیز مشکل خاصی نداشته باشید.

 

برای مشاوره با ما شماره خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم