دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت

دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت

عوامل بسیاری می‌توانند سبب از دست رفتن دندان‌ها در یک فرد شوند؛ مانند بالا رفتن سن، پوسیدگی شدید دندان‌ها، عفونت لثه و موارد دیگر. برای جبران این از دست رفتگی، دو روش قدیم و جدید دندان مصنوعی و کاشت ایمپلنت وجود دارد که هر کدام در کنار مزایای خود، معایبی نیز دارند. دندان مصنوعی، یک فرم غیر طبیعی به دهان داده که دائمی نیست و مراقبت از آن بسیار پیچیده است. در مقابل، ایمپلنت نمونه طبیعی دندان بوده که دائمی است؛ اما کاشت ایمپلنت مدت زمان زیادی را می‌طلبد. البته امروزه کاشت ایمپلنت یک روزه در تهران و دیگر شهرها رواج یافته که مدت زمان را کاهش داده اما نیاز به شرایط ویژه ‌ای در فرد است. افزون بر این دو روش، امروزه جدیدترین متد برای جایگزینی دندان‌ها، ترکیب دندان مصنوعی و ایمپلنت بوده که با نام کاشت کامل دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت شناخته می‌شود. در این روش، پایه‌های ایمپلنت مانند کاشت ایمپلنت در فک قرار داده شده و دندان مصنوعی به صورت ثابت یا متحرک بر روی آن سوار می‌شود.

دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت چیست؟

جدید‌ترین روش جایگزینی دندان‌ها در دهان که با متصل کردن دندان مصنوعی به فک توسط ایمپلنت همراه است؛ در کلینیک دکتر ستاره هاشمی انجام می شود. در این روش، تراکم بالای استخوان فک، شرط اصلی برای موفقیت درمان بوده و پزشک پس از معاینه و تایید تراکم، اقدام به کاشت ایمپلنت می‌کند. طی عکس‌برداری و معاینات، بهترین محل برای قرار گیری پایه ایمپلنت در فک انتخاب شده و برای کسانی که در هر دو فک نیاز به دندان مصنوعی دارند، حدود 6 تا 8 پایه در فک قرار داده می‌شود. سپس دندان مصنوعی از پیش ساخته شده بر روی این ایمپلنت‌ها فیکس می‌گردد. این روش، بیشتر برای افرادی که دندان‌های یک یا هر دو فک خود را از دست داده‌اند، گزینه مناسبی به شمار می‌آید.
کاشت کامل دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت نسبت به دندان مصنوعی سنتی، کیفیت زندگی را بهتر کرده و کارایی و دوام بیشتری نیز دارد و همین طور هزینه دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت بیشتر خواهد بود. برای مثال، توانایی غذا خوردن با دندان مصنوعی ثابت بهتر بوده و فرد پس از قرار گرفتن پروتز در دهان می‌تواند غذا خوردن را شروع کند. علاوه بر این، نگهداری از دندان مصنوعی ثابت نیز بدلیل نزدیکی به نگهداری از دندان معمولی، برای فرد راحت‌تر است.

انواع پایه ایمپلنت برای دندان مصنوعی ثابت

تفاوتی که میان دندان مصنوعی‌های ثابت وجود دارد، مربوط به نوع ایمپلنت بوده که به دو صورت توپی و میله‌ای است. ویژگی‌های انواع پایه ایمپلنت برای دندان مصنوعی ثابت عبارتند از:

  • پایه میله‌ای:

در این نوع، یک میله که به شکل نوار فلزی باریک و منحنی بوده به ایمپلنت‌های قرار گرفته در فک متصل می‌شود که این ایمپلنت‌ها بین 2 تا 5 ایمپلنت هستند. سپس دندان مصنوعی روی این میله فیکس شده و در جای خود قرار می‌گیرد.

  • پایه توپی:

در این نوع، هر کدام از ایمپلنت‌های قرار گرفته در فک، یک اتصال فلزی متصل به دیگر اتصالات دارد که شبیه توپ هستند.


بیشتر بخوانید: اصلاح طرح لبخند با چه روش هایی انجام می شود؟


مزایا  و معایب کاشت کامل دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت

پیش‌تر عنوان شد که دندان مصنوعی ثابت، از مزایای بسیاری برخوردار بوده و تنها عیبی که می‌توان در مقابل این همه مزایا برای آن در نظر گرفت، هزینه بالای آن است. از مزایای کاشت کامل دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوام، استحکام و کارایی بالا
  • امکان غذا خوردن پس از قرارگیری پروتز
  • غذا خوردن ساده و بدون مشکل
  • نگهداری مشابه دندان‌های معمولی
  • بهبودی کوتاه
  • ثابت ماندن در دهان
  • بالا بودن درصد موفقیت
  • عدم نیاز به درآوردن قبل خواب

قیمت دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت

کاشت دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت در کلینیک دکتر هاشمی

دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت، از جدیدترین روش‌های جایگزینی دندان‌های از دست رفته بوده که ترکیبی از کاشت ایملنت و دندان مصنوعی سنتی به شمار می‌آید. در این روش با قرار دادن چند پایه ایمپلنت توپی یا میله‌ای در استخوان فک، دندان مصنوعی بر روی آن فیکس می‌شود و دیگر مراقبت‌های دندان مصنوعی سنتی مانند درآوردن قبل خواب را ندارد. برای کاشت کامل دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت، می‌توانید به کلینیک دکتر ستاره هاشمی مراجعه نمایید.
در این کلینیک از سال 1399 به صورت تخصصی فعالیت مربوط به ایمپلنت دندانی آغاز شده و تا به امروز نیز با موفقیت ادمه داشته است. دکتر هاشمی، متخصص ایمپلنت در تهران، با در نظر گرفتن جدیدترین متدهای مربوط به ایمپلنت، کار کاشت دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت را نیز انجام داده و در این امر از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و ابزارها بهره می‌گیرد.

سوالات متداول دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت

تفاوت دندان مصنوعی معمولی با دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت چیست؟

مهم‌ترین تفاوتی که می‌توان برای آن‌ها در نظر گرفت، ثابت بودن دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت و متحرک بودن دندان مصنوعی معمولی است.

دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت چه مزایایی نسبت به دندان مصنوعی معمولی دارد؟

این نوع دندان مصنوعی از مزایای بسیاری از جمله دوام بالا، نگهداری آسان، ثابت بودن و درصد موفقیت بالا برخوردار است.

هزینه دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت چقدر است؟

این دندان مصنوعی ثابت نسبت به نوع معمولی خود از مزایای بیشتری برخوردار است و همچنین قیمت دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت بیشتر است.

برای مشاوره با ما شماره خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم