مراقبت بعد از جراحی لثه با لیزر

مراقبت بعد از جراحی لثه با لیزر

بعد از عمل جراحی لثه، جویدن و خوردن برای افراد بسیار سخت می‌شود. به همین دلیل یکی از سؤالات متداولی که پرسیده می‌شود این است که بعد از جراحی لثه چی بخوریم؟ افرادی که عمل جراحی لثه انجام داده‌اند برای محافظت از لثه و دندان‌های خود بعد از عمل جراحی باید از خوردن بعضی غذاها پرهیز کنند. در واقع یکی از مراقبت‌های که بعد از جراحی لثه باید انجام دهید، رژیم غذایی مناسب است. ترمیم لثه‌ها بعد از عمل تا حدود زیادی به مراقبت شما بستگی دارد. مصرف برخی از مواد غذایی روند ترمیم زخم ایجاد شده در لثه‌ها را افزایش می‌دهد.

رژیم غذایی قبل از جراحی لثه باید چگونه باشد؟

عمل جراحی لثه معمولاً به دو صورت انجام می‌گیرد. در برخی مواقع دکتر تشخیص می‌دهد که برای عمل لازم است که شما بی‌هوش شوید. گاهی اوقات نیز عمل جراحی با بی حس‌کردن لثه و نواحی اطراف آن انجام می‌شود و نیازی به بی‌هوشی نیست. برای این‌که شما در حین انجام عمل جراحی لثه دچار ناراحتی نشوید باید رژیم غذایی مناسبی قبل از عمل داشته باشید. یکی از روش‌های متداول جراحی لثه استفاده از لیزر است. جراحی لثه با لیزر و لیفت لثه معمولاً بدون نیاز به بی‌هوشی انجام می‌شوند. افرادی که می‌خواهند لثه خود را با لیزر عمل کنند یا آن را لیفت کنند باید قبل از عمل از خوردن مواد غذایی که باعث ایجاد حساسیت و ناراحتی معده آنها می‌شود پرهیز کنند.

خوردن غذاهای چرب و سرخ شده قبل از جراحی لثه به‌هیچ‌وجه مناسب نیست. بهتر است قبل از عمل، غذاهایی مصرف شود که سبک و آبکی هستند و باعث اذیت‌شدن معده نمی‌شوند. افرادی که نیاز است برای جراحی لثه بیهوش شوند با توجه به دستور پزشک خود نباید از یک شب قبل از عمل چیزی بخورند؛ زیرا بعد از بی‌هوش شدن ممکن است معده فرد مواد غذایی را باز گرداند و این امر سپس گرفتگی مجرای تنفسی و خفگی شود.

بعد از جراحی لثه چی بخوریم؟

برخی از افراد فکر می‌کنند بعد از عمل لثه نباید چیزی بخورند. در صورتی که خوردن برخی مواد غذایی بعد از انجام عمل جراحی لثه بسیار مفید است. بیشتر افراد این سؤال را می‌پرسند که بعد از جراحی لثه چی بخوریم؟ پاسخ به این سوال بسیار مهم است و همه افرادی که جراحی لثه را انجام داده‌اند باید از این موضوع باخبر باشند. خوردن برخی از مواد غذایی روند بهبود و ترمیم لثه‌ها را سریع تر می کنند. به همین دلیل مصرف برخی از مواد غذایی علاوه بر جلوگیری از گرسنگی برای سلامتی لثه و دندان‌ها نیز ضروری است. با عمل لثه‌ها جویدن مواد غذایی بسیار سخت می‌شود به همین دلیل مصرف برخی از مواد غذایی غیرممکن است. بنابراین باید این افراد از پزشک خود بپرسند که بعد از جراحی لثه چی بخوریم؟ جوابی که پزشک به آن‌ها می‌دهد می‌تواند بهترین دستورالعمل باشد.

بعد از عمل جراحی لثه‌ها بهتر است از مواد غذایی زیر استفاده کنید.

از نوشیدنی‌های مقوی استفاده کنید

معمولاً بعد از عمل جراحی لثه شما توانایی جویدن مواد غذایی را ندارد. به همین دلیل خوب است بعد از عمل جراحی از نوشیدنی‌های مقوی استفاده کنید. نوشیدن آبمیوه‌های طبیعی یا سایر نوشیدنی‌های که سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ها هستند بعد از جراحی لثه بسیار مفید و مقوی است. علاوه بر این مصرف چای نیز می‌تواند بعد از جراحی مفید باشد. مصرف چای ولرم و یا سرد شده خاصیت التیام بخشی دارد و برای اثربخشی بیشتر می‌توانید به آن مقداری عسل نیز اضافه کنید. نوشیدن دم‌نوش‌های گیاهی نیز بعد از عمل جراحی بسیار مفید است و می‌توانند روند ترمیم را سریع تر کنند.

خوردن سبزیجات را فراموش نکنید

خوردن سبزیجات را به هیچ وجه فراموش نکنید. سبزیجات سرشار از مواد ویتامینی، فیبر، کربوهیدرات و.. هستند و به همین دلیل مصرف آن‌ها برای بدن بسیار مفید است. بعد از جراحی لثه می‌توانید آب برخی از سبزیجات مانند کرفس را مصرف کنید. نوشیدن آب کرفس به بهبود لثه‌ها بعد از عمل بسیار کمک می‌کند.

خوردن میوه‌های که راحت هضم می‌شوند

میوه‌ها نیز جزو مواد غذایی هستند که برای بدن بسیار ضروری هستند و به همین دلیل مصرف آن‌ها بعد از عمل لثه بسیار لازم است. بعد از عمل لثه‌ها نباید میوه‌های اسیدی مانند پرتقال؛ نارنگی و.. مصرف کنید. زیرا اسید موجود در این میوه‌ها باعث التهاب لثه‌ها می‌شوند. پس اگر به دنبال این هستید که بعد از جراحی لثه چی بخوریم، میوه‌های اسیدی را از آن حذف کنید.

مواد پروتئینی و کلسیم‌دار استفاده کنید

مصرف موادی که حاوی پروتئین و کلسیم هستند به ترمیم لثه‌ها بعد از جراحی بسیار کمک می‌کنند. به همین دلیل خوردن مواد غذایی مانند شیر، دوغ، شیرموز و.. بعد از جراحی لثه بسیار مفید است. این مواد نیازی به جویدن ندارند و به راحتی هضم می‌شوند.

انواع سوپ

سوپ بهترین غذا برای افرادی است که توانایی جویدن مواد غذایی را ندارند. بعد از عمل لثه می توانید انواع سوپ‌ها را مصرف کنید. برای پختن سوپ می‌توانید از انواع حبوبات و سبزیجات را به کار ببرید. این غذا علاوه بر این‌که به راحتی هضم می‌شود و نیازی به جویدن ندارد حاوی انواع مواد معدنی و مفید برای بدن است.

خوردن سوپ بعد جراحی لثه

تمام آنچه که باید بعد از عمل جراحی لثه رعایت شود!

به طور کلی مصرف مواد غذایی بعد از جراحی لثه‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین دلیل افرادی که لثه‌های خود را عمل کرده‌اند همواره این سال را می‌پرسند که بعد از جراحی لثه چی بخوریم؟ به دلیل مختل‌شدن قوه جویدن در این افراد مصرف مواد غذایی مانند چای، آبمیوه، شیر و لبنیات، انواع سوپ‌ها، سبزیجات و.. بسیار مفید است. عمل جراحی لثه نیاز به تخصص و مهارت بسیار زیادی دارد. زیرا لثه بر روی زیبایی لبخند افراد تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد. برای لبخند لثه ‌ای زیبا می‌توانید به مطب دکتر ستاره هاشمی که مجرب ترین متخصص لثه در تهران است، مراجعه کنید.

سوالات متداول

پس از جراحی لثه چی بخوریم؟

بهتر است پس از جراحی لثه تا مدتی غذاهای نرم همچون سوپ میل کنید و از مصرف غذا و نوشیدنی سالم غافل نشوید.

خوردن کدام میوه‌ها بعد از جراحی لثه خوب نیست؟

میوه‌های اسیدی همچون پرتقال و نارنگی و حتی سبزیجاتی مانند گوچه‌فرنگی می‌تواند حساسیت لثه را بیشتر کند و باعث التهاب آن شود.

از چه غذاهایی باید بعد از جراحی لثه دوری کرد؟

از مصرف غذاهای چرب، سرخ‌کردنی و سفت تا مدتی پس از جراحی لثه خودداری کنید.

برای مشاوره با ما شماره خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم