ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟

ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟

برای افرادی که دندان خود را از دست داده‌اند، فقط دو روش برای جبران وجود دارد؛ دندان مسنوعی و ایمپلنت. ایمپلنت نسبت به دندان مصنوعی گزینه بسیار مناسب‌تری بشمار می‌آید و طی کاشت آن، جراح یک دندان از ریشه تیتانیوم و روکش سرامیکی را جایگزین دندان از دست رفته می‌کند. با کاشت ایمپلنت در دهان، بیمار می‌تواند مانند قبل غذا بخورد، حرف بزند و بخندد؛ انگار که هیچ وقت دندن خود را از دست نداده بود. یکی از مسائلی که شاید افراد را از کاشت ایمپلنت کمی دور کند، طول درمان آن است. گاهی اوقات در مشکلات جدی دندان و فک، ممکن است کاشت یک ایمپلنت تا 8 ماه هم طول بکشد و این موضوع کاملا بستگی به شرایط فرد، مراحل مورد نیاز ایمپلنت، بهترین زمان کاشت ایمپلنت و موارد دیگر دارد. البته این آخر راه کاشت ایمپلنت نیست و در صورتی که تمام شرایط شما نرمال باشد و بخواهید هر چه سریع‌تر مراحل ایمپلنت را طی کنید، می‌توانید کاشت ایمپلنت را در کلینیک دندان‌پزشکی دکتر هاشمی، مجرب‌ترین متخصص ایمپلنت در تهران، تجربه کنید.

ایمپلنت دندان چگونه انجام می شود؟

تاثیرگذارترین فاکتور بر طول درمان ایمپلنت، مراحل آن است. به طور کل ایمپلنت را یک جراحی سه فازی در نظر می‌گیرند که طی آن معاینات، جراحی‌ها و کاشت ایمپلنت انجام می‌شود. این مراحل بسته به شرایط هر فرد و مشکلاتی که دارد می‌تواند کم و زیاد شده یا مدت زمان هر کدام فرق کند. هدف نهایی تمام این مراحل، رسیدن به زمان مناسب برای ایمپلنت دندان و کاشت آن است. مراحل ایمپلنت دندان عبارتند از:

مشاوره و معاینه

در اولین مرحله، دکتر بیمار را به سی تی اسکن ارجاع می‌دهد تا با کمک تصاویر گرفته شده، مشکلات بیمار را بررسی کرده، جراحی‌های پیش از ایمپلنت را مشخص کرده و نوع و تعداد ایمپلنت را تعیین کند.

جراحی های پیش از ایمپلنت

این مرحله و جراحی‌هایی که در آن انجام می‌شود، بیشترین اثر را بر طول درمان ایمپلنت دارند. بسته به مشکلات فرد، در این مرحله جراح می‌تواند از یک دندان کشیدن ساده تا جراحی پیوند استخوان فک را انجام دهد و مسلما هر چه جراحی سنگین‌تر باشد، بهبود آن بیشتر طول کشیده و زمان مناسب برای ایمپلنت دندان نیز دیرتر اتفاق می‌افتد.

جای گذاری ریشه

با تمام شدن جراحی‌های مورد نیاز بیمار و آماده شدن استخوان فک، جراح با ایجاد یک برش در لثه و سوراخ کردن استخوان فک، ریشه تیتانیومی را در فک بیمار قرار می‌دهد. این جراحی حدودا یک ساعت طول می‌کشد.

جای گذاری تاج

پس از قرار دادن ریشه در فک، بین 6 تا 12 هفته طول می‌کشد تا ریشه و استخوان با یکدیگر جوش بخورند و زمان کاشت تاج ایمپلنت فرا برسد. تا زمانی که جراح از یک اتصال قوی بین ریشه و استخوان فک مطمئن نشود، کاشت ایمپلنت را نهایی نمی‌کند.

ایمپلنت معمولی و یک روزه چیست؟

انواع ایمپلنت وجود دارد که در ایمپلنت‌های معمولی، بیمار باید مراحل کاشت ایمپلنت را طی چند ماه بگذراند تا وقتی که بهترین زمان کاشت ایمپلنت فرا برسد و جراح با جای گذاری تاج، عمل ایمپلنت را به پایان برساند. این پروسه طولانی و زمان‌بر ممکن است برخی از افراد را از ایمپلنت منصرف کرده و کلا ازجای گذاری دندان پشیمان کند. برای این گونه افراد یک گزینه بسیار خوب وجود دارد و آن ایمپلنت دندان یک روزه است.

در ایمپلنت یک روزه برخلاف ایمپلنت معمولی از یک ریشه با پایه کوتاه استفاده می‌شود تا فشار کم‌تری به استخوان وارد کند و آماده جای گذاری روکش باشد. این کوتاهی باعث می‌شود که نیاز به پیوند بین ریشه و استخوان فک وجود نداشته باشد و فرد کارهای معمول خود را مانند غذاخوردن به راحتی انجام دهد. البته برای کاشت این نوع ایمپلنت، بیمار باید شرایط زیر را دارا باشد:

  • از دست دادن یک یا چند دندان
  • تراکم استخوان کافی
  • سلامت دهان و دندان
  • نداشتن بیماری زمینه‌ای
  • عدم مصرف الکل و دخانیات

کاشت ایمپلنت یک روزه در تهران در کلینیک دکتر ستاره هاشمی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاشت ایمپلنت محسوب می‌شود که توسط دکتر هاشمی و به وسیله بهترین امکانات صورت می‌گیرد.

کاشت ایمپلنت در کلینیک دکتر ستاره هاشمی

برای کاشت ایمپلنت، با توجه به مشکلات بیمار، شرایط دهان، دندان و فک، جراحی‌های مورد نیاز، مراحل ایمپلنت، رسیدن به بهترین زمان کاشت ایمپلنت و بسیاری از موارد دیگر، کاشت می‌تواند تا 8 ماه به تعویق بیافتد که این مدت زمان برای بسیاری از افراد قابل قبول نبوده و آن‌ها را از ایمپلنت منصرف می‌کند. برای این افراد یک پیشنهاد ویژه وجود دارد که کاشت ایمپلنت یک روزه است. برای کاشت شما می‌توانید به کلینیک دندان‌پزشکی دکتر ستاره هاشمی مراجعه کنید و پس از معاینه توسط دکتر ستاره هاشمی و بررسی شرایط شما جهت کاشت یک روزه ایمپلنت، برای کاشت اقدام کنید. این کلینیک در سال 1399 با هدف اصلی ایمپلنت‌های دندانی افتتاح شد و از آن زمان تا به حال تمام تلاش خود را جهت ارائه بهترین درمان‌ها و روش‌های ایمپلنت با بروزترین ابزارها و امکانات کرده است.

سوالات متداول

چرا طول درمان ایمپلنت طولانی است؟

مراحل انجام ایمپلنت افزون بر معاینات، شامل جراحی‌های اصلی کاشت پایه و روکش و جراحی‌های فرعی مانند پیوند استخوان می‌شود. علاوه بر این، جوش خوردن پایه با استخوان فک نیز طولانی مدت است.

تفاوت طول درمان ایمپلنت معمولی و یک روزه چیست؟

بزرگ‌ترین مزیتی که ایمپلنت یک روزه نسبت به معمولی دارد، کم بودن طول درمان آن است، به گونه‌ای که این ایمپلنت یک روزه تمام می‌شود؛ اما ایمپلنت معمولی ممکن است چند ماه طول بکشد.

برای مشاوره با ما شماره خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم