جدیدترین روش ایمپلنت

جدیدترین روش ایمپلنت

امروزه جدیدترین روش ایمپلنت با استفاده از تجهیزات مدرن پزشکی، بدون جراحی صورت می‌گیرد. ایمپلنت دندان در واقع روشی برای کاشت دندان است که می‌توان با کمک آن، جای دندان‌های از دست رفته را پر کرد. برای همین در روش‌های سنتی ایمپلنت نیاز است تا ابتدا به واسطه تیغ، بافت لثه برش داده شود تا پایه ایمپلنت در دهان قرار گیرد! امروزه ایمپلنت دیجیتال و پانچ که به عنوان روش‌ جایگزین ایمپلنت سنتی برای کاشت دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد با داشتن مزایای بسیار از جمله درد کمتر، توانسته است مورد توجه قرار بگیرد.

جدیدترین روش ایمپلنت برای چه کسانی مناسب است؟

از آنجایی که روش‌های بدون جراحی ایمپلنت، به صورت مستقیم بر روی استخوان فک اعمال می‌شوند، باید از استحکام و سلامت دندانی مناسبی برخوردار باشید. به عنوان مثال برای ایمپلنت کردن با پانچ، باید استخوان فک شما محکم باشد تا بتواند پایه را نگهداری کند. همچنین بافت لثه نیز باید از مقاومت بالایی برای این روش‌های برخوردار باشد.

منظور از ایمپلنت دیجیتال چیست؟

بسیاری از افراد به خاطر پوسیدگی دندان، تصادف یا حتی یک زمین خوردن ساده، ممکن است یک یا چند دندان خود را از دست بدهند. جای خالی دندان در دهان نه تنها بر ظاهر و زیبایی فرد تاثیر می‌گذارد و می‌تواند اعتنادبه‌نفس آن را کاهش دهد، بلکه باعث خراب شدن دیگر دندان‌ها نیز می‌شود. برای همین روش‌های کاشت دندان، از جمله ایمپلنت مورد استفاده قرار گرفته تا بتوانند جایگزینی برای دندان‌های از دست رفته باشند! با اینکه روش کاشت دندان به صورت معمولی و سنتی، پرهزینه و دردآور بود؛ جدیدترین روش ایمپلنت دندان، ایمپلنت دیجیتال با کمک تجهیزات پیشرفته پزشکی معرفی شد که در آن نیازی به برش لثه نخواهد بود و درد و خونریزی کمتری به همراه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: آیا می دانید جراحی لثه با لیزر در چه مواقعی انجام می شود؟


ایمپلنت دیجیتال چگونه انجام می گیرد؟

ایمپلنت دیجیتال با کمک فناوری‌های کامپیوتری سه‌بعدی، وضعیت استخوان در فک، دندان و عصب شما ار بررسی می‌کند و راهی دقیق با کمترین خطا را پیش روی دندانپزشکان قرار می‌دهد. پس از آن با کمک لیزر در محل کاشت دندان، حفره‌ای ایجاد کرده و پایه ایمپلنت را در درون آن قرار می‌دهد. البته برای گرفتن بهترین نتیجه از ایمپلنت دیجیتال، مهارت دندانپزشک اهمیت زیادی دارد؛ برای همین بهتر است این روش درمانی را نزد یک متخصص ایمپلنت در تهران انجام دهید.

روش جدید ایمپلنت با دیجیتال و پانچ

روش ایمپلنت پانچ چیست؟

یکی دیگر از جدیدترین روش ایمپلنت، پانچ است که به آن ایمپلنت فوری یا فلپلس (flapless) نیز گفته می‌شود. در این روش دندانپزشک ابتدا با کمک بی‌حسی موضعی، دهان و لثه را بی‌حس می‌کند. سپس بدون ایجاد برش در لثه، با دستگاه مخصوص پانچ، عمق لازم برای کاشت دندان را به وجود می‌آورد و پایه را در آن قرار می‌دهد.

در ایمپلنت به روش پانچ، درد و خونریزی نخواهید داشت. همچنین پایه ایمپلنت دندان سریع‌تر به استخوان فک جوش می‌خورد، ازاین‌رو روند بهبودی سریع‌تر انجام می‌گیرد.

مزایای ایمپلنت دیجیتال و پانچ چیست؟

با توجه به اینکه جدیدترین روش ایمپلنت دندان بدون جراحی انجام می‌گیرد و موجب اصلاح طرح لبخند می شود، مزایای بسیاری نیز به همراه خواهد داشت که در ادامه به آنها پرداخته شده است.

  • دقت بالاتر در کاشت دندان
  • سریع‌تر بودن روند درمان و بهبودی
  • کاهش درد و خونریزی
  • بالا رفتن دوام و ماندگاری ایمپلنت دندان

هزینه جدیدترین روش ایمپلنت دندان چقدر است؟

هزینه روش‌های جدیدی که برای ایمپلنت دندان مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ به عوامل مختلفی همچون مهارت و تجربه دندانپزشک، تجهیزات، جنس، کیفیت و برند مواد ایمپلنت بستگی دارد. همچنین از آنجایی که روش ایمپلنت دندان به صورت پانچ و دیجیتالی بدون جراحی است و فرایندی سریع دارد، از هزینه بیشتری نسبت به روش‌های معمولی برخوردار خواهد بود.

ایمپلنت فوری دندان به صورت دیجیتال در تهران

امروزه کاشت دندان با ایمپلنت مورد توجه  افرادی قرار گرفته است که به دنبال راهی هستند تا جای دندان‌های خالی خود را پر کنند. از جدیدترین روش ایمپلنت دندان می‌توان به پانچ و دیجیتالی (لیزر) اشاره کرد که بدون جراحی انجام می‌شوند و نه تنها فرایندی سریع دارند، بلکه روند بهبودی آنها نیز کمتر طول می‌کشد و درد کمتری نیز خواهد داشت. البته برای اینکه این روش‌ها به صورت درست انجام بگیرند، تخصص دندانپزشک بسیار حائز اهمیت است. ازاین‌رو می‌توانید با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی دکتر ستاره هاشمی، از جدیدترین روش‌های معاینه و ایمپلنت دندان برخوردار شوید و عوارض آنها را کاهش دهید.

سوالات متداول

جدیدترین روش ایمپلنت دندان چگونه است؟

امروزه ایمپلنت دندان بدون جراحی به روش پانچ و دیجیتالی (لیزر) انجام می‌شود.

هزینه جدیدترین روش ایمپلنت دندان چقدر است؟

هزینه روش‌های جدید ایمپلنت دندان به عوامل مانند مهارت دندانپزشک، تجهیزات و کیفیت مواد ایمپلنت بستگی دارد.

برای مشاوره با ما شماره خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم