زیبایی دندان

زیبایی دندان

در حال حاضر زیبایی دندان برای افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. اما ممکن است به دلایل مختلف دندان ها زیبایی خود را از دست بدهند. این دلایل عبارتند از :
کشیدن دندان
تغییر رنگ دندان
پوسیدگی در دندان
ناهماهنگی دندان ها
و…
از آنجا که اکثر افراد با روش های مختلف زیباسازی دندان آشنا نیستند ، قصد داریم در این مقاله از سایت روش های زیبایی دندان و زیباسازی دندان را به شما معرفی کنیم. امیدواریم این مقاله برای افزایش اطلاعات شما در این زمینه مفید باشد.

زیبایی دندان

دندانپزشکی زیبایی چیست؟

دندانپزشکی زیبایی یکی از زیرشاخه های اصلی دندانپزشکی است. در این زیرشاخه ، متخصصان دندانپزشکی با استفاده از علم خود ، تجهیزات نوین ، مواد شیمیایی و… به زیباسازی دندان ها کمک می کنند. در اصل دندانپزشکی زیبایی در راستای برخورداری از یک لبخند زیبا، درمان هایی را روی دندان ها انجام می دهد که امکان دارد نیازمند مراجعه به متخصص لثه در تهران باشید.

روش های مختلف زیباسازی دندان

روش های بسیاری برای زیباسازی دندان ها وجود دارد. هر یک از این روش ها به بخش خاصی از زیبایی فک و دندان می‌پردازند. برای مثال بعضی از روش ها برای تغییر رنگ دندان استفاده می شود و بعضی روش ها جهت جایگزین کردن دندان های از دست رفته است. در این مقاله روش های مختلف زیبا سازی را به صورت مختصر به شما معرفی می کنیم تا شناخت کلی درباره هر یک از آن‌ها داشته باشید.

1- ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان از روش های پر هزینه در حوزه زیباسازی دندان است. این روش نوین ، در ساختار دندان های دیگر تغییری ایجاد نمی کند بلکه فقط دندان از دست رفته با استفاده از ایمپلنت جایگزین می شود. برای انجام جراحی ایمپلنت ، ابتدا ایمپلنت که از جنس تیتانیوم خالص است در استخوان فک قرار می گیرد. پس از آن که ایمپلنت به خوبی در استخوان جا گرفت و جوش خورد ، تاج دندان روی ایمپلنت نصب می شود.

یکی از بزرگترین مزایای این روش این است که تاج دندانی که روی اینپلنت قرار میگیرد ، بسیار به دندان های طبیعی شبیه است و به سختی میتوان تفاوت ظاهری آن را از دندان های طبیعی تشخیص داد. البته باید گفت که باید به متخصص ایمپلنت در تهران مراجعه کنید.

2- ارتودنسی

یکی از معروف ترین روش های زیباسازی دندان ارتودنسی است که برای تمامی سنین قابل اجرا است. ارتودنسی برای زیباسازی دندان های نامرتب ، فواصل بین دندان ها، اصلاح موقعیت فک و… استفاده می شود. دندانپزشکان در این روش با استفاده از ابزارهای مختلف، دندان ها را به تدریج به موقعیت درست خود هدایت می کنند. از این رو ارتودونسی یکی از طولانی ترین روش های زیباسازی دندان است.

زیبایی دندان با ارتودنسی

3- لمینیت

یکی دیگر از روش های زیباسازی دندان و اصلاح طرح لبخند لمینت است. این روش اخیراً در اکثر کشورهای جهان رواج پیدا کرده است. لمینیت پوسته شیشه ای و بسیار ظریف است که سطح دندان را می پوشاند. این روش علاوه بر سفیدی دندان مشکلاتی مانند ترک دندان، فاصله بین دندان ها و … را نیز پوشش می دهد. یکی وجوه تمایز لمینیت این است که می توانیم هر چند وقت یکبار آن را جرم گیری کنیم.

4- کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان در واقع یک جایگزین خوب برای پر کردن دندان است. این روش نسبت به پر کردن دندان با استفاده از آمالگام نقره مزایای بیشتری دارد. اولین مزیت کامپوزیت دندان این است که همرنگ دندان ها است و باعث تغییر رنگ در دندان نمی شود. علاوه بر آن آمالگام نقره حاوی مقدار کمی جیوه است که ممکن است به سلامتی بدن انسان آسیب برساند اما کامپوزیت آسیب خاصی ندارد. باید به این نکته دقت داشته باشیم که کامپوزیت عمر کمتری نسبت به آمالگام نقره دارد. از این رو از کامپوزیت برای پر کردن قسمت های کوچک دندان استفاده می شود. تشخیص انجام کامپوزیت یا پر کردن با استفاده از آمالگام نقره توسط پزشک متخصص انجام می شود.

همچنین جراحی لثه با لیزر هم از جمله کارهایی است که برای زیبایی دندان استفاده می شود.

5- بلیچینگ دندان

در روش بلیچینگ دندان با استفاده از مواد شیمیایی که خاصیت سفید کنندگی دارند دندان های کدر را سفید می کنند. این مواد شیمیایی عبارتند از پروکسید هیدروژن پروکسید کاربامید و … . در بلیچینگ دندان ابتدا مواد شیمیایی را روی دندان قرار می دهند. سپس با استفاده از لیزر یا انرژی حرارتی لکه های موجود روی دندان را از بین می برند. یکی از مزایای خاص بلیچینگ دندان این است که شما می توانید این روش را در منزل خود نیز انجام دهیم.

6- جرم گیری

افرادی که جرم دندان زیادی ندارند می توانند از روش جرم گیری استفاده کنند. در این روش پزشک از مواد جرم گیری استفاده می‌کند و پلاکت های موجود را از بین می برد. جرم گیری یک درمان بدون درد است. اگر افراد پس از انجام جرم گیری بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنند ، تا مدت ها نیاز به جرم گیری مجدد پیدا نمی کنند. بهتر است یکبار در سال و حتما با تجویز دندانپزشک خود اقدام به جرم گیری کنید.

از دیگر روش های زیباسازی دندان می توان به موارد زیر اشاره کرد:
پل دندان
ماسک دندان
میناکاری دندان
لاک سفید کننده
روکش دندان (ونیر)

زیبایی دندان

 

ما در کلینیک دکتر ستاره هاشمی با بهره مندی از دانش برترین متخصصان دندانپزشکی تهران و با استفاده از تجهیزات نوین دندانپزشکی قادر به انجام تمامی روش های معرفی شده در این مقاله هستیم. شما می توانید برای زیباسازی دندان خود و بهره مندی از دانش برترین متخصصان تهران به کلینیک دکتر ستاره هاشمی مراجعه کنید. سابقه ی رضایت مشتریان ما این اطمینان را می دهد که پس از درمان به لبخند ایده آل خود برسید. ما در کلینیک دکتر ستاره هاشمی در تلاشیم بهترین درمان های موثر را به بیماران ارائه دهیم.

در این مقاله از سایت روش های مختلف زیبا سازی دندان را به شما معرفی کردیم. همچنین توضیحات مختصری درباره هرکدام مطرح کردیم تا شناخت کلی نسبت به این روش ها پیدا کنید. علاوه بر آن یکی از بهترین کلینیک های تهران در حوزه زیباسازی دندان را به شما معرفی کردیم تا با مراجعه به آن به زیبایی دندان های خود دستیابید. امیدواریم این مقاله شما را یک قدم به رسیدن به لبخند ایده‌آل خود نزدیک تر کرده باشد.
با مقالات بعدی خانه دندان همراه باشید.

برای مشاوره با ما شماره خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم