ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری

کاشت ایمپلنت فوری دندان برای بیمارانی که دندان­ های خود را از دست داده­اند یک روش عالی و کاربردی به حساب می­ آید. بسیاری از افراد به دلایل مختلف از جمله افزایش سن، کشیدن دندان و… دندان­ های خود را به مرور زمان از دست می ­دهند که علاوه بر ایجاد مشکل در ظاهر و لبخند، باعث اختلالاتی در جویدن و خوردن می ­شود. این مشکلات در سلامت جسمی افراد هم تاثیر منفی دارد. برای جایگزینی دندان­ های از دست رفته و مشکلات ناشی از آن، ایمپلنت چاره کار است.

اهمیت ایمپلنت کردن دندان­ ها

اکثر مردم به دنبال راهی دائمی برای خلاص شدن از شر دندان ­های از دست رفته هستند. تا چند سال پیش، پروتزهای متحرک (دندان مصنوعی) در بین این افراد بسیار رایج بود. مشکلات ناشی از این روش دلیلی شد تا روشی بهتر به نام ایمپلنت جایگزین آن شود. با ظهور ایمپلنت ­های دندانی، مردم دیگر ترس از دست دادن دندان­های خود را ندارند و به راحتی می­توانند ایمپلنت را جایگزین دندان طبیعی خود کنند. اگر ایمپلنت دندان فوری توسط متخصص ایمپلنت در تهران انجام شود، برای بیمار مشکلی به وجود نخواهد آورد و فرد می­تواند برای مدت طولانی بدون داشتن ایرادی از آن استفاده کند. زیبایی و عملکرد طبیعی از جمله دلایل اهمیت ایمپلنت دندانی است.

ساختار ایمپلنت فوری

برخی از افراد به هر دلیلی ممکن است ایمپلنت فوری دندان روشی است که در آن پیچی به جای ریشه دندان بیمار (به اندازه ریشه از دست رفته)، قرار می‌گیرد. این قطعات ایمپلنت به اندازه دندان­های طبیعی هستند و بسیار با دقت طراحی شده ­اند تا کاملاً طبیعی به نظر برسند. دو بخش اصلی ایمپلنت­های دندانی شامل فیکسچر و اباتمنت می­شود. قسمتی که داخل استخوان فک قرار دارد فیکسچر و قسمتی که بالای لثه قرار می­گیرد اباتمنت (روی پایه پروتز یا روکش ایمپلنت قرار می­گیرد) نام دارد. ماده اصلی ایمپلنت های دندانی تیتانیوم است. تیتانیوم ایمپلنت­ ها کاملاً با استخوان فک بالا سازگاری دارد. ایمپلنت دندان در دهان نمی­لغزد و باعث آسیب به استخوان نمی­ شود.


بیشتر بخوانید: جراحی لثه با لیزر در چه مواقعی انجام می شود؟


مزایای ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان فوری مزایای به خصوصی برای بیمار دارد که در ادامه به آن اشاره شده است:

مشابه دندان های طبیعی

اولین و مهم‌ترین مزیت ایمپلنت ­های دندانی فوری شباهت آنها به دندان­ های طبیعی از نظر کاربرد و ظاهر است. به حدی که حتی خود بیمار هم نمی­تواند تفاوت بین دندان­ های ترمیم شده و دندان­های طبیعی را تشخیص دهد؛ بنابراین می­توان از آن­ ها مانند دندان های طبیعی استفاده کرد.

افزایش زیبایی

با توجه به اینکه فضای خالی دندان می ­تواند ظاهر نامناسبی ایجاد کند، استفاده از ایمپلنت فوری دندان می­ تواند زیبایی از دست رفته را در مدت زمان کوتاه برای بیمار جبران کرده و اعتماد به نفس را به او بازگرداند.

جایگزینی سریع دندان های از دست رفته

ایمپلنت دندانی فوری یکی از سریع­ترین روش­ ها برای جایگزینی دندان­ های از دست رفته است و اگر سلامت جسمی و استخوان­ های فک شما مشکلی نداشته باشند، می­توانید به سرعت دندان­ های از دست رفته را با ایمپلنت جایگزین کنید. اگر قصد کاشت ایمپلنت یک روزه در تهران را دارید، کلینیک دکتر هاشمی بهترین و با تجربه­ترین گزینه در این زمینه است.

عمر طولانی

یکی از مزایای کاشت ایمپلنت فوری دندان که باعث محبوبیت آن نزد بیماران و پزشکان شده، طول عمر آن است. ماندگاری ایمپلنت به گون ه­ای است که در صورت رعایت بهداشت دهان و دندان بیمار می ­تواند تا پایان عمر بیمار بدون ایجاد مشکل برای شخص کارایی داشته باشد.

مراحل کاشت ایمپلنت فوری دندان چیست؟

جراحی ایمپلنت فوری دندان معمولا یک جراحی سرپایی است که به صورت مرحله ­ای انجام می­ شود. مراحل کاشت ایمپلنت دندان شامل مراحل زیر است:

  • معاینه بیمار و تعیین نوع و تعداد ایمپلنت­ ها
  • در صورت لزوم کشیدن دندان­ های آسیب دیده
  • آماده ­سازی استخوان فک (گرافت استخوان) در صورت لزوم
  • کاشت پایه ایمپلنت
  • تعیین و انتخاب رنگ ایمپلنت با توجه به سلیقه شما و قالب گیری و ارسال به آزمایشگاه
  • در مرحله نهایی، قرار دادن ایمپلنت

چه بیمارانی می­ توانند کاشت فوری ایمپلنت را تجربه کنند؟

هیچ محدودیت سنی برای ایمپلنت دندان وجود ندارد. هر کسی که شرایط جسمی و استخوانی مناسب داشته باشد و بتواند بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کند می­تواند به دنبال کاشت فوری ایمپلنت دندان باشد. هر فردی می­تواند به جای دندان از دست رفته خود از ایمپلنت استفاده کند حتی اگر کودکی به دلیل تصادف دندان­های دائمی خود را از دست داده باشد، این روش برای او امکان­پذیر است. در ادامه به شرایطی که امکان کاشت ایمپلنت وجود دارد پرداخته شده است:

  • اگر تمام دندان ­های جلو یا عقب فرد از بین رفته باشد.
  • اگر یکی از دندان­ های جلویی فرد از بین رفته و فاصله بین دندان­ های کناری طبیعی باشد.
  • در صورتی که بیش از یک دندان از دست رفته و فاصله بین دندان­ های جانبی بیمار مناسب باشد.
  • اگر در انتهای هر قوس دندانی فرد یک یا چند دندان از دست رفته باشد و فقط یک طرف آن دندان طبیعی باشد.
  • افرادی که نمی ­توانند از پروتزهای مصنوعی استفاده کنند.
  • اشخاصی که می­خواهند گفتار خود را بهبود بخشند.

بهترین تجربه ایمپلنت فوری دندان با دکتر ستاره هاشمی

ایمپلنت دندان در واقع یک ریشه تیتانیوم پیچ شکل مصنوعی است که به جای ریشه دندان طبیعی در استخوان فک کاشته می­ شود. همان‌طور که یک دندان طبیعی روی ریشه قرار می­ گیرد، اباتمنت ایمپلنت یا تاج مصنوعی طراحی شده در آزمایشگاه نیز روی این پیچ­ ها قرار می­گیرد. پیچ در استخوان فک کاشته می ­شود، تاج ایمپلنت روی این پایه قرار می­گیرد و جایگزین دندان از دست رفته می ­شود. ایمپلنت دندان می ­تواند یک تکه یا دو تکه باشد. میزان موفقیت کاشت فوری ایمپلنت در ده سال اخیر حدود 90 تا 95 درصد بوده است. این روش درمانی مورد تأیید کامل متخصصان جهان و جامعه دندانپزشکی قرار گرفته و دارای مزایای قابل توجه و زیادی است.

با دکتر ستاره هاشمی بهترین کاشت ایمپلنت را تجربه کنید و تا مدت­ ها بدون وجود مشکلی در دهان خود لبخند بزنید!

سوالات رایج درمورد ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری چگونه انجام می شود؟

با استفاده از این روش، ایمپلنت در یک جلسه و خیلی سریع شامل حالتان می‌شود.

آیا محدودیت سنی برای ایمپلنت فوری وجود دارد؟

بهتر است بعد از سن 18 سالگی که رشد استخوان کامل شد ایمپلنت انجام شود.

در چه صورت می‌توانم ایمپلنت فوری انجام دهم؟

زمانی که از سلامت کامل دهان و دندان برخوردار باشید این روش مناسب است.

برای مشاوره با ما شماره خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم