ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت دیجیتال

قطعاً هر قدر که پروسه کاشت دندان کوتاه‌تر باشد و التهاب و درد کم‌تری ایجاد شود، نتیجه رضایت‌بخش‌تر خواهد بود. روش ایمپلنت دیجیتال به عنوان به‌روزترین روش کاشت دندان با حداکثر دقت، در کوتاه‌ترین زمان و با کم‌ترین درد شما را به هدفتان می‌رساند. گاهی اوقات آسیب وارد شده به دندان در حدی است که امکان ترمیم و پر کردن برای آن وجود ندارد، در این‌گونه مواقع برای جایگزین کردن دندان آسیب‌دیده از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که یکی از بهترین آن‌ها، استفاده از ایمپلنت است. ایمپلنت دیجیتال یکی از مدرن‌ترین روش‌ها برای کاشت دندان به شمار می‌آید. در این روش با استفاده از پیشرفته‌ترین متدها فضای دهان اسکن شده و فرایند قالب‌گیری به صورت دیجیتالی انجام شده و سپس قالب مورد نظر توسط دستگاه‌‌ تراش دیجیتالی، ساخته و ظرف یک روز آماده می‌شود.

مزایای ایمپلنت دیجیتال

روش دیجیتال ایمپلنت، نسبت به روش سنتی که مدت‌ها به عنوان یکی از روش‌های محبوب کاشت دندان مورد استفاده قرار می‌گرفت، مزایای متعددی دارد که به تعدادی از آن‌ها پرداخته می‌شود:

  • دقت بسیار بالا: در این روش صفر تا صد پروسه قالب‌گیری با استفاده از دستگا‌ه‌های پیشرفته و به صورت غیردستی انجام می‌شود؛ در نتیجه دقت آن نسبت به روش سنتی به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.
  • ترمیم با حداقل بخیه و زخم: پروسه جراحی در روش سنتی ایمپلنت می‌تواند آسیب‌های بزرگی به لثه شما وارد کند، زخم‌های ایجاد شده پس از جراحی و التهاب آن، موجب می‌شود تا بسیاری از افرادی از کاشت دندان خود صرف نظر کنند.
  • در ایمپلنت دیجیتال دندان، لثه دقیقا به قطر ایمپلنت پانچ شده؛ هم‌چنین پس از جایگذاری پایه دندان در لثه، روکش موقتی بر روی آن قرار می‌گیرد که باعث می‌شود درد و التهاب حاصل از ایمپلنت به حداقل برسد.
  • سرعت بسیار مناسب: پروسه قالب‌گیری، عکس‌برداری و جراحی در روش‌های سنتی می‌تواند تا دو هفته زمان‌بر باشد؛ اما در روش دیجیتالی، بخش زیادی از فرایند در کم‌تر از یک روز انجام شده و روکش موقت به سرعت بر روی دندان شما نصب می‌شود.
  • دقت بسیار بالا: گاهی اوقات مشاهده می‌شود که به دلیل دقت پایین دستگاه‌ها و اشتباه در جراحی، به عصب‌ دندان بیمار آسیب جدی وارد شده و باعث می‌شود پروسه کاشت دندان با مشکل مواجه شود. از آنجایی که فرایند ایمپلنت دیجیتال با شبیه‌سازی سه بعدی و نهایت دقت انجام می‌شود، خطا به حداقل رسیده و نتیجه کاملاً رضایت‌بخش خواهد بود.

بیشتر بخوانید: جراحی لثه با لیزر در چه شرایطی انجام می شود؟


فرایند ایمپلنت دیجیتال

اطلاع از مراحل کاشت دیجیتال دندان و مراقبت بعد از ایمپلنت به شما کمک می‌کند تا از انتخاب خود اطمینان حاصل کرده و با خیالی آسوده بهترین روش‌ را برای کاشت دندان خود امتحان کنید.

  • تصویر برداری: هر چه اطلاعات دقیق‌تری در اختیار متخصصان قرار گیرد نتیجه به دست آمده رضایت‌بخش‌تر خواهد بود. در گام اول تصاویر دندان‌ها و فک و لثه به همراه اسکن سه بعدی فک، به طور کامل بررسی شده و اطلاعات آن ثبت خواهد شد.
  • طراحی: با توجه به اطلاعات به دست آمده از بررسی تصاویر، محل دقیق کاشت ایمپلنت به شکل دقیق مشخص شده و قطعات پروتزی و گاید جراحی مورد نیاز بر اساس موقعیت کاشت به شکلی دقیق طراحی می‌شود.
  • انجام جراحی: با توجه به آنالیزهای انجام گرفته پیش از آغاز جراحی، پروسه کاشت آغاز می‌شود. در این مرحله گاید جراحی در محل دقیقی که از قبل تعیین شده بر روی لثه قرار گرفته و عمل کاشت ایمپلنت آغاز می‌شود.
  • ساخت روکش: پس از آنکه ایمپلنت به صورت کامل به استخوان جوش خورد، تاج دندان بر روی ایمپلنت نصب خواهد شد. در روش ایمپلنت دیجیتال دندان، ساخت روکش با استفاده از تکنولوژی کد کم (CAD/CAM) در کم‌ترین زمان انجام شده و باعث صرفه جویی در وقت شما می‌شود.

ایمپلنت در یک روز از دروغ تا واقعیت

مجموعه‌هایی که از روش‌های سنتی برای ایمپلنت استفاده می‌کنند، پروسه بسیار طولانی و خسته‌کننده‌ای را برای متقاضیان فراهم می‌کنند. در روش دیجیتال، علاوه بر دقت عمل بسیار بالایی که وجود دارد، سرعت نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. خدمات ایمپلنت یک روزه در تهران، با استفاده از جدید‌ترین تکنولوژی و در کوتاه‌ترین زمان به شما ارائه می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به بهترین متخصص ایمپلنت در تهران، از خدماتی با کیفیت بهره‌مند شوید. دکتر ستاره هاشمی، متخصص جراحی لثه و ایمپلنت، در کوتاه‌ترین زمان مشکل شما را برطرف کرده و بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می‌آورد.

سوالات متداول درمورد ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت دیجیتال چیست؟

در این روش کاشت دندان، فک شما بصورت کامل توسط دستگاه‌های پیشرفته آنالیز شده و با استفاده از روش‌های 3 بعدی قطعات پروتزی و روکش‌ها مدل‌سازی شده و در یک روز فرایند جراحی ایمپلنت طی می‌شود.

ایمپلنت دیجیتال دندان، نسبت به روش سنتی چه مزایایی دارد؟

دقت بسیار بالا، سرعت عمل و ترمیم با کم‌ترین بخیه و التهاب، از اصلی‌ترین مزایای ایمپلنت دیجیتالی به شمار می‌آید.

برای کاشت ایمپلنت دیجیتال در تهران به کجا باید مراجعه کرد؟

دکتر ستاره هاشمی، متخصص جراحی لثه و ایمپلنت، با تجربه سال‌ها فعالیت در حوزه ایمپلنت دیجیتال، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان هستند.

برای مشاوره با ما شماره خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم